Raw Brownies

Heej ❤

Vandaag heb ik een recept voor raw brownies voor jullie. Ik vertelde in mijn post over mijn favoriete health bloggers en youtubers als over Deliciously Ella. Door dit recept heb ik haar ontdekt. Ik typte in de zoekbalk in: healthy. En toen zag ik daar staan: Raw brownies. Ik klikte hem aan want met brownies kun je mij altijd blij maken. Ik was niet helemaal vekocht nadat ik het filmpje had gezien. Maar een tijdje geleden heb ik hem toch gemaakt en OMG YOU NEED TO TRY THIS.

browniesssss

Omdat ik denk dat veel van jullie Ella’s kanaal/blog nog niet kennen, leek het me leuk om vandaag dit recept met jullie te delen. Het is net alsof je een stukje chocola in je mond hebt hihi. Het is helemaal niet moeilijk om te maken en je hebt maar 4 ( :O ) ingrediënten nodig. Laten we maar snel beginnen. Met de hoeveelheid ‘cup’ bedoel ik een glas, beker, maatbeker etc. Het maakt helemaal niet uit wat voor grootte je gebruikt, zolang je maar steeds dezelfde ‘cup’ gebruikt.

Wat heb je nodig?

brownie1

– 1 cup pecannoten

– 2 cups dadels

– 3 el raw cacao poeder (je kunt ook normale cacao poeder gebruiken, dan zou ik 4 el gebruiken, omdat raw cacao poeder een veel sterkere smaak heeft dan normale cacao poeder)

– evt. nog wat agave siroop of honing om het iets zoeter te maken.

5 april 039

5 april 042

Begin met het fijnmalen van de pecannoten in een keukenmachine totdat het er ongeveer zo uitziet als hierboven.

5 april 044

Voeg de rest van de ingrediënten toe en blend dit zo’n 1-2 minuten tot het er zo uitziet als hieronder. De vorige keer heb ik het zo lang laten blenden totdat het echt 1 deeg werd (dit duurde zo’n 4 minuten op de hoogste stand), maar hier ben ik niet zo’n fan van omdat het dan echt op een toffee gaat lijken. (als je dit lekker vind kun je dit zeker proberen)

5 april 050

Het ziet er nog best kruimelig uit na die 1-2 minuten, maar als je het samenperst zie je dat het aardig aan elkaar vast plakt.

Druk dit ‘deeg’ dan in een kleine ovenschaal of iets anders en zet dit voor zo’n 2-3 uur in de vriezer. En dan is je raw brownie klaar :).

brownie uiteindelijk]

Wat is jullie favoriete snack?

Liefs,

Daphne

4 gedachtes over “Raw Brownies

Plaats een reactie