Inspiratie voor een kerstoutfit

col

Kerst is voor velen de tijd om alles uit de kast te halen, die ene glitterjurk uit de kast te trekken, losgaan met de make-up en er op hun best uitzien. Ik ben niet zo. Ik ben niet bepaald het meisje-meisje persoon wat een jurk zou dragen en zich vol smeert met 10 soorten bronzers, foundation en highlighters. Anyways. Ik heb echt altijd struggles met het vinden van die ene chique outfit die toch mijn stijl is.

Ik heb wat rondgesnuffeld op het web om inspiratie op te doen voor een kerstoutfit. Misschien dat jij ook met deze struggle zit en kan ik jou hiermee helpen. Of je hebt je outfit al bij elkaar en vind het nodig om je dagelijkse portie fashion-inspiratie binnen te krijgen. Snap ik volkomen.

In dit artikel laat ik dus zien hoe je je kerstoutfit vertoonbaar en chic kunt maken, maar er toch een stoere twist aan geeft. Enjoy!

De pantalon

Een aantal weken geleden struinde ik Amsterdam samen met Floor af, opzoek naar de nodige kledingstukken die onze wintergarderobe zouden aanvullen. We kochten heel wat leuke items, waaronder ik bij de Zara een pantalon scoorde. Je kunt het vergelijken met een losse broek die oma’s weleens aanhebben. Je hebt ze in allerlei soorten, maten en kleuren. Door hem bijvoorbeeld te stijlen met een paar sneakers en een trui is hij de outfit al een stuk minder chic.

collage

Coltrui

De coltrui is heel erg veel te zien dit seizoen. Ik kan er echt niet genoeg van krijgen! De coltrui is een vrij simpel kledingstuk, waar je stiekem heel veel mee kunt. Je zou kunnen kiezen voor een sweater met een col of een iets strakker exemplaar van een dunnere stof die je bijvoorbeeld met meerdere kledingstukken kan combineren door met laagjes te werken.

cpa

(Nep)leer

Leer is een materiaal dat echt tijdloos is. Het is een erg stoer, maar toch klassiek. De laatste tijd zien we steeds meer van die leren kokerrokken. Maar ook een simpel leren jasje kan erg chic gestyled worden. Voornamelijk de combinatie rok/jurk met een leren jasje vind ik erg mooi!

PicMonkey

Button up skirt

Echt een trend die we dit jaar erg vaak voorbij hebben zien komen. Wil je nou erg graag een rokje aan? Maar liever niet te chic? Dan is een button up rokje een erg goed idee. Ik heb zelf de spijkervariant die ik elke keer weer met veel plezier draag. Natuurlijk is het iets te koud om met blote benen rond te huppelen. Maar met een panty vind ik hem even leuk.

pic

Spijkerstof

Zoals ik net al vertelde over het button up rokje die ik in spijker heb. Je kunt natuurlijk over veel meer dingen denken van spijker die een outfit een stoere twist kunnen geven. Misschien niet het perfecte materiaal voor de feestdagen. Maar ik vind dat voor dat ene stoere meisje, spijker zeker mag in een kerstoutfit.

picaap

Heb jij al besloten wat je met de feestdagen gaat dragen? Of vind je het niet zo’n big deal? Ben ik benieuwd naar!

Liefs, Daphne

 

 

Een gedachte over “Inspiratie voor een kerstoutfit

Geef een reactie

