Terugblikken op mijn voornemens van 2015

geluk 865

Over nog geen maand is het alweer 2016. Ik ben wel altijd zo’n persoon die doelen stelt voor het komende jaar. Zo deed ik ook vorig jaar, rond december. Ik dacht na waar ik me wat meer mee bezig wilde gaan houden in 2015. Hoe kijk ik hier op terug?

Tevreden zijn met wat ik heb/ben.

Het eerste voornemen dat ik voor mezelf opstelde voor 2015. Een doel die je denk ik niet zomaar even kunt afstrepen. Ik ben super dankbaar voor wat ik heb en ben hier dan ook zeker heel erg tevreden mee. Tevreden zijn met wie je bent. Ik vind het persoonlijk erg belangrijk, maar naar mijn gevoel is het best wel lastig. Accepteren hoe je eruit ziet, wie je bent. Het is nou eenmaal hetgene waar je het mee moet doen. Ik denk dat dit zeker een voornemen is die ik meeneem naar 2016 en langere tijd.

Fysiek fitter worden en een betere conditie

Ik heb zo mijn periodes gehad dit jaar dat ik super fanatiek aan het sporten was. Vaker rennen, af en toe krachttraining etc. Maar tussen dat soort periodes heb ik ook weleens dipjes gehad. Iets wat er nu eenmaal bij mij bij hoort.  Naar mijn gevoel ben ik wel fitter geworden en heb ik een betere conditie. Weer zo’n doel die ik nog langer wil voortzetten.

geluk 056

geluk 1081

Een eigen stijl creëren

I love love love kleding, fashion, shoppen, een aparte stijl, dingen uitproberen en oneindig combineren. Ik vind dat ik dit puntje wel mag afstrepen. Ik ben het afgelopen jaar steeds meer naar aparte kleding gaan neigen die ik echt bij mij vindt passen. Ik denk dat het creëren van een stijl iets is wat oneindig door gaat. Je interesses veranderen in de loop van de tijd en zo is dat ook in je eigen smaak voor kleding bijvoorbeeld.

Veel uitproberen met koken en bakken

Dit is absoluut gelukt. Soms waren het misbaksels en waren ze niet te eten, maar ik heb ook hele lekkere dingen ontdekt. Ik maakte rare variaties van smoothierecepten waarvan sommige zelfs bruin werden. Ik probeerde pompoenpannenkoekjes. Maakte zelf bietensap. Schaften kookboeken aan en stond erg vaak in de keuken in het weekend om mijn wekelijkse portie granola te maken.

Make-uppen

Iets waar ik wel achter ben is dat ik op dit moment niet echt een make-up liefhebber ben. Ik heb dit jaar wel wat uitgeprobeerd (eyeliner, oogschaduw, foundation red.), maar ik houd het liever bij mascara en af en toe lipstick. Maar misschien het liefst nog wel no make-up. Ik schreef een tijdje geleden een artikel waarom ik make-uploos zijn waardeer.

Mensen minder beoordelen

Iets wat iedereen weleens doet, maar wat eigenlijk alleen maar negative vibes geeft. Ik vind het erg belangrijk, terwijl ik het zelf ook nog weleens doe. Again iets waar ik langer aan wil gaan werken.

Vegetariër worden

Uhm. Deze is lastig. Ik kan zeggen dat ik nog niet 100% vegetariër ben, maar dat het er wel dichtbij komt. Ik ben al lange tijd bezig met het minderen van het eten van vlees en zie vegetariër (misschien wel vegan) zijn als een soort mijlpaal. Ik ben er van overtuigd dat wij prima zonder vlees kunnen. Daarbij vindt ik vlees ook nog eens helemaal niet zo lekker.

Genieten van kleine dingen

Dit is naar mijn idee absolutely gelukt. Het voelde alsof ik alle kleine dingen voor het eerst pas opmerkten en hier met volle teugen van kon genieten. Zo werd ik blij van elke mooie lucht die ik zag en ben ik dankbaarder dan ooit met mijn lieve familie en vrienden.

geluk 1220

Persoonlijk vind ik het heel erg fijn om zo terug te mogen blikken op mijn voornemens. Ik denk dat ik zeker trots op mijzelf kan zijn, al ging het ene voornemen beter dan het andere.

Hoe zit het met jouw doelen van 2015? 

Liefs,

Daphne

 

 

 

 

3 gedachtes over “Terugblikken op mijn voornemens van 2015

  1. Mooie lijst is dit! Kan me wel voorstellen dat het lastig is om hem echt “af te ronden”, het zijn inderdaad allemaal dingetjes om gewoon altijd belangrijk te vinden zeg maar, niet alleen dit jaar.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

