Mijn obsessie met lijstjes

kuhst

Al vaker is mijn obsessie met lijstjes aan bod gekomen op mijn blog. Ik ben echt zo’n persoon die dingen graag op papier heeft staan, omdat ze anders heel de tijd blijft rondlopen met dat ene idee of datgene wat ze niet moet vergeten.

geluk 1412

geluk 1410

geluk 1416

geluk 1409

Ik vind het iets fijns hebben om dingen van me af te schrijven, planningen te maken en dingen op een rijtje te hebben. Het heeft iets rustgevends. Verder vind ik het ook gewoon heel erg leuk om lijstjes en planningen te maken.

Ik hoor weleens dat mensen het lastig vinden om een planning te maken. Hiervoor een soort stappenplan die je misschien kan helpen? Stel je voor dat je voor een toetsweek dingen moet leren of je hebt een druk weekend. Schrijf eerst alle dingen op die moet/wilt gaan doen. Kijk dan hoeveel dagen en hoelang je kunt/wilt besteden aan deze activiteiten. Wat ik doe: voor elke dag of elk weekend gebruik ik één bladzijde. Beetje bij beetje vul ik mijn dagen/weekend en zorg dat ik alle dingen heb ingepland die ik moet doen.

Nu is het nog de kunst om je aan je planning te houden. Ik denk dat dit een kwestie van motivatie is. Ik heb hier niet echt een specifieke tip voor. Iedereen heeft weleens “geen zin” of “heeft iets beters te doen”. Volgens mij is dat heel normaal.

Anyways. Lijstjes dus. Zeker nog wel een aanvulling aan de 26 dingen waar ik blij van word. Ik heb al een aantal notitieboekjes verslonden die volstaan met mijn hersenspinsels. En ze blijven maar komen (waar ik zeker geen problemen mee heb).

Hoe zit dat bij jou? Houd jij ook van lijstjes? Gebruik je een agenda?

Liefs,

Daphne

 

 

5 gedachtes over “Mijn obsessie met lijstjes

Geef een reactie

