Rainy days like these aren’t that bad

12224488_1113409882003116_1566399988_n

Een van de kenmerken van de herfst en winter zijn van die stortbuien waar je gewoon niet in terecht wilt komen. Vandaag was er geen stortbui, maar wel zo’n regenbui die je al snel associeert met de herfst. Ik vind het wel een fijne sfeer geven. Zelfs het fietsen door de regen vond ik geen straf.

Sjoukje’s foto, kijk zeker even op haar instagram.

Meerdere keren kijk ik even naar boven. Ik zie de druppels het wegdek raken. Vooral onder de bomen, waaraan nog weinig rode, gele en oranje bladeren hangen, vallen veel druppels op mijn gezicht. Het regende niet heel erg hard naar mijn idee.

Het laatste uur op school hadden we de shuttle run (je weet wel, heen en weer rennen met van zo’n piepjes). Zo ongeveer iedereen was  al heel de dag zenuwachtig, terwijl ik er vrij gerust over was. Ik zie wel hoe het gaat, zei ik tegen mijzelf, terwijl ik Floor probeerde te kalmeren die op dat moment een aardige stresskip was (I still love u gurl). Tot het uur voor de shuttle run aanbrak. Ik kreeg toch wat kriebels. Waarom eigenlijk? In het kleedlokaal strikte ik mijn schoenen strakker dan ik normaal doe en keek ik nog een keer of mijn haar goed vast zat in een simpele paardenstaart. De piep gilde door de zaal en iedereen begon te rennen. Nog geen 15 minuten later stond ik hijgend langs de kant.

00c2a00b9dc84927a54add7cf022e5de

bron

Daarna stapte ik op mijn fiets om in een kleine twintig minuutjes naar huis te racen (in verband met de wind die hard in mijn rug blies). Thuis plofte ik op de bank met een grote mok vol met mijn favoriete thee.

Nu zit ik in mijn pyjama aan de computer om dit diepgaande artikel te tikken. Wat gaat de tijd af en toe toch snel. Het is alweer bijna kerst en ook mogen we dit jaar weer bijna afsluiten voor nieuwe kansen in 2016 (ga ik nu te snel?). Ik heb de laatste tijd ook echt het gevoel dat de weken vliegen. Nadat ik maandag de eerste biologieles van de week inloop en mijn boeken pak, is het alweer bijna donderdagavond wanneer we met heel het gezin om half 9 voor de televisie zitten.

Wat zijn jouw diepe gevoelens over van de regenbuien die je weleens in de herfst moet overleven met een grote mok chocolademelk en een deken?

Liefs,

Daphne

3 gedachtes over “Rainy days like these aren’t that bad

Geef een reactie

