26 dingen waar ik blij van word

geluk 710

Laatst kwam ik met het idee een artikeltje te maken, waarin ik allemaal dingen opsom waar ik blij van wordt. Ik heb denk ik wel een leuke selectie gemaakt van dingetjes die echt bij mij passen. Let’s get started.

Groene thee

It’s my favorite tea. Groene thee is niet alleen hartstikke gezond, maar ook erg lekker. Ik drink elke ochtend wel een grote kop green tea.

Avocado

Just no words. Je moet er van houden. Op een rijstwafel, in een salade, gewoon zo of als guacamole. I love avocado.

Sneeuw

Dan bevinden we ons nu in het juiste seizoen, hihi. Ik ben gek op sneeuw. Ik vind dat het zo’n fijne sfeer geeft aan deze tijd van het jaar! Dat gevoel dat je nog half slapend beneden komt, uit het raam kijkt en er een pak sneeuw in de tuin ligt en je dan opeens springlevend bent, je warme kleding uit de kast trekt en handschoenen aantrekt.

Kerstmuziek

We kunnen ook straight to the point gaan, want ja, kerst is gewoon mijn favoriete gebeurtenis (heftig) in het jaar. En ja, dan vind ik alles wat daar mee te maken heeft ook direct helemaal geweldig. Kerstmuziek bijvoorbeeld. Thank God voor de kerst playlisten op youtube.

Lippenstift

Misschien dat het je weleens is opgevallen op mijn site. Maar ik heb een redelijke obsessie met lipsticks. I just can’t say more.

Lachen

Ook weer zoiets waar ik gewoon weinig uitleg voor nodig heb. Ik vind het gewoon zo fijn om te lachen. Plezier hebben. Buikpijn hebben nadat je de slappe lach hebt gehad. Happy moments delen met mijn vriendinnetjes. Of dubbel liggen met mijn familie.

Me-time

Iets wat denk ik zo ongeveer iedereen wel blij maakt is me-time. Even tijd voor jezelf. Ik denk nu ik nog op de middelbare school zit, ik vrij veel tijd heb voor mijzelf. Ik geniet er met volle teugen van. Even een rondje hardlopen, in mijn kamer chillen of een filmpje kijken. Ik denk dat de ultieme me-time voor mij is om lekker in mijn eentje te zijn. Ik vind het heerlijk om omringt te worden door mensen die ik liefheb, maar op de een of andere manier ben ik toch niet zo’n die hard gezelschaps mens.

Klassieke muziek

Whut? Ja, klassieke muziek. Ik heb het niet veel uitgesproken, maar ik luister al jaren naar klassieke muziek. Er staat een oude radio op onze overloop boven met allemaal cd’s met klassieke muziek. Ik vind het zo ontspannend en het verveelt nooit (ook al ken ik zowat elke toon van de cd).

geluk 355

Bloggen

Die kwam uit onverwachte hoek, hè? Ik blog (natuurlijk) omdat ik het leuk (duh) vind. Ik vind het altijd weer een feest om een artikel te tikken, foto’s op te zoeken op Pinterest en lieve reacties te lezen. Ik blog nu een klein jaartje, waarin het meerdere keren eventjes stil was op mijn stukje internet. Ik heb het nog steeds best druk met school, maar probeer toch af en toe eventjes tijd te maken voor mijn blog. I just really enjoy it.

met Jip knuffelen

Uhm, wie is Jip? Jip is my kitty. Ik heb een grote liefde voor katten. Ik vind het zo’n leuke en lieve beesten. Sinds jongs af aan knuffelde ik de oude kat van mijn oma al helemaal fijn. Sinds, ik denk, mijn 5e hebben wij thuis ook een kat. Jip is alweer de derde. Ik vind het zo fijn om met zo’n harig mormel te knuffelen. Katten stralen op de een of andere manier zo’n fijne energie uit. Geen benul van tijd, liefde naar diegene die zijn lief vindt en een muisje vangen.

Schoenen

Which girl doesn’t loves SHOES?! 

Bakken en koken

Hello, keukenprinses in tha house hierzo. Haha, just kiddin. Elke zaterdag sta ik weer in de keuken en maak ik granola en pepernootjes voor de komende week. Af en toe maak ik ook nog een bananenbrood of probeer ik iets nieuws uit. Het liefst help ik elke dag met het klaarmaken van het avondeten.

geluk 914

Hardlopen

In een tag die ik een paar weken geleden had gedaan, vertelde ik al dat hardlopen mijn favoriete sport is (lekker origineel). Ik woon in een omgeving waar best wel veel natuur is en ren dus graag een rondje in de natuur. Het liefst in de ochtend.

Familytime

Ook al ben ik niet zo’n gezelschaps mens, ben ik wel heel erg graag vaak bij mijn gezin. Samen hebben we zo’n fijne gesprekken en hebben we het zo gezellig met elkaar. Donderdag gaat de televisie altijd om half 9 aan voor onze wekelijkse portie Robinson en afgelopen weekend besloten we met zijn alle de tuin in te gaan.

Mooie luchten

Ook dit is al vaak aan bod gekomen op mijn blog. Ik heb er zelf een artikel over geschreven. Dan weet je dat het serious shit is die going on is.

Appelmoes

Oef, the obsession is real. En al helemaal op het moment. Niets gaat boven een bakje ZELFGEMAAKTE appelmoes. We hebben zelf 2 grote appelbomen in de tuin staan, die heel wat appels afwerpen elk jaar. Het is altijd weer smullen.

Yoga

Ik zit nu, denk ik, ongeveer een half jaar op yoga. Elke maandagavond race ik met mijn fiets naar de yoga toe om daar iets voor zevenen aan te komen en mijn matje klaar te maken. Ik ben van plan nog een keertje een artikel te maken over mijn experience met yoga.

Chocolademelk

En dan al helemaal mijn zelfgemaakte (gezonde) versie. Rijstemelk, (rauwe) cacao poeder en wat kokossuiker of agave siroop. JUM.

Tweedehandswinkels

Ik heb echt een liefde voor dit soort winkeltjes. In Amsterdam mag ik zeker de 9 straatjes met daarin Episode en Zipper niet overslaan! Ook in ons dorp ligt een grote tweedehandswinkel. Altijd vind ik het weer leuk om er gewoon rond te neuzen. Heeft iemand nog tips voor leuke tweedehandswinkeltjes?

Oneindig combineren

Combineren met kleding. I love fashion. Elke ochtend (of avond) vind ik het weer een feest om een outfit uit te zoeken voor de komende dag. Het liefst draag ik wat apartere dingen, die niet iedereen heeft.

catus

Fotografie

Zowel van het inspiratie opdoen van de prachtige plaatjes die andere hebben gemaakt, dan het zelf fotograferen word ik erg blij. Begin dit schooljaar heb ik een eigen camera aangeschaft, waar ik nu volop foto’s mee maak en erg blij mee ben.

Zoete aardappel

Sinds een jaar kan ik mijn leven niet meer voorstellen zonder zoete aardappel. Zoete aardappel frietjes uit de oven, zoete aardappel stampot of zoete aardappel chips. Please, give it to me.

De herfst en de winter

Het is niet voor niets dat ik zo vrolijk ben. We bevinden ons nu in mijn favoriete periode. De herfst en de winter. Ook hier heb ik een artikel over getikt.

Pure (maar dan ook echt pure) chocolade

Altijd al heb ik hier een soort zwak voor gehad. Dat het gezond is, is gewoon een extra bonus puntje. Vooral de 80 procent is écht heaven. 

Shoppen

Yeah, lekker cliché.

Youtube

Klinkt super cheazy. Maar ik heb al heel erg veel inspiratie opgedaan door youtube. Ik heb nieuwe dingen geleerd en nieuwe passies ontdekt. Ik kan oneindig vegan ‘what i ate in a day’ videos kijken of maar door blijven klikken bij de velen lookbooks en shoplogs die op het www staan.

Nou, dat waren 26 dingetjes waar ik gelukkig van word. Ik kan zo nog meer dingen bedenken, maar dan wordt dit artikel denk ik iets te langdradig. Nu ik dit heb getypt ben ik nog dankbaarder en blijer voor de dingen waarmee ik mezelf in mijn leven mag omringen… Ik denk dat het belangrijk is om voor jezelf na te denken waar jij blij van wordt. Jezelf met positive vibes te omringen. En je te realiseren van het goede. Het hoeven niet alleen grote dingen te zijn, maar ook gewoon kleine dingetjes die jou blij maken.

Wat zijn 5 dingen waar jij gelukkig van wordt?

Enjoy the rest of your day!

Liefs,

Daphne

2 gedachtes over “26 dingen waar ik blij van word

Geef een reactie

