Just a personal post

geluk 607

Bewust zijn. Waarover dan ook. Ik vind het erg belangrijk. Kijk eens om je heen. Wat zie je dan? Ik zie boeken. De kennis van mensen. Films die in de kast liggen. Waarbij ik stuk voor stuk plezier heb gehad ze te bekijken met familie of vrienden. Mijn camera. Wat kan ik er van genieten. Even naar buiten. Wat fotootjes schieten. Gewoon. Het leven leven.

geluk 587

geluk 736

geluk 440

Wow, lekker diepgaand zou je denken. Maar op deze manier denk ik de laatste tijd op de een of andere manier best vaak na. Ik kijk naar wat ik heb en hoe dankbaar ik daar eigenlijk voor ben. Je leeft wel gewoon je leven, maar eigenlijk is het zo iets moois. Ik geniet er met volle teugen van en ben benieuwd en nieuwsgierig wat de toekomst mij gaat brengen. Ik heb er zin in. Maar ik heb ook zin in het nu. Zoals my bestfriend and I altijd zeggen: ‘Ik heb zin in mijn leven.’ Niet heel bewust gezegd, maar het heeft wel iets speciaals.

Ook zoals ik al een klein stukje in mijn artikel over appels schreef, was ik me tijdens het appelmoes maken even heel erg bewust van hoe belangrijk mijn familie eigenlijk wel niet is. Wat wij het samen leuk hebben. Hoe we altijd samen leuke gesprekken hebben.

Laatst vond ik een oude filmcamera, waar we een tijdje leuke dingen mee hadden vast gelegd. Ik werd zo blij van de filmpjes en de herinneringen die ervan naar boven kwamen, dat ik besloot voor te stellen deze filmpjes met z’n viertjes op de tv te gaan kijken. Ah, wat was dit leuk. Er zaten filmpjes tussen van onze vakantie in Maleisië, die zo speciaal was. Er waren beelden dat we in de hoge toren, de Petronas, in Kuala Lumpur stonden. Pappa bleef maar inzoomen. We lagen dubbel na elke keer dat we het beeld weer groter zagen worden op de televisie. Ook waren er filmpjes van de prachtige zonsopgang die we op het Expeditie Robinson-achtige eiland konden waarnemen. Magisch. Die herinneringen. We delen de ervaringen. Onbeschrijfelijk. Hopelijk mogen er nog veel meer komen.

Ja, die komen er.

geluk 579

5 gedachtes over “Just a personal post

  1. Heel mooi geschreven. Je hebt absoluut gelijk. We moeten vaker stil staan bij de dingen die we hebben en ook bij wat we willen bereiken in ons leven. Ik hou van oude filmpjes terug kijken!! Xx

    Like

  2. mooie post, en je hebt helemaal gelijk. Ik ben ook steeds meer op de dingen om mij heen aan het letten. Als je leert om van de kleine dingen te genieten dan worden je dagen ook gelijk een stuk vrolijker! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

