Dagje Strijp-S

geluk 648

Al jaren ga ik naar Eindhoven. Van jongs af aan slenterden ik samen met my family door Eindhoven. Mam heeft hier gestudeerd en vind het een erg leuke stad (vind ik ook). Eigenlijk zijn we altijd in het centrum gebleven. We parkeerden bij de Heuvel Galerie, gingen naar de bioscoop, liepen door de winkelstraat en dronken samen een sinaasappelsap bij de La Place. Laatst ontdekte ik een ander deel van Eindhoven, Strijp-S. We besloten hier gister naartoe te gaan.

Oh, en héél toevallig was het ook Dutch Design Week. Hier hebben we ook nog een kijkje genomen. Ik vond het erg apart om een keertje gezien te hebben. Wel erg leuk. DDW is nu overigens voorbij. Dit was tot en met zondag.

Eerst besloten mam en ik dus even een kijkje te nemen bij het deel waar de DDW plaatsvond. We gingen naar het Klokgebouw waar een expositie was. Daarna naar het Ketelhuisplein. Toen we het wel gezien hadden gesloten we wat andere plekjes te bezoeken.

geluk 646

geluk 658

geluk 642

Op zo ongeveer elke site die het had over Strijp-S, had het ook over Urban Shopper. Urban Shopper is een soort van grote shop-in-shop met allemaal verschillende winkeltjes in de winkel. Zo zat er een kapper, interieurwinkel, kledingwinkel, schoenenpimper en Daily Poetry. Die persoonlijk mijn favoriet is. (zie bovenstaande foto’s en de foto boven dit artikel)

geluk 644

geluk 672

Verder gingen we naar de Vershal. Dit is een nieuw concept dat net is opgestart in Strijp-S. Ik denk je het een beetje met de Foodhallen kunt vergelijken, maar dan veel kleiner. Ik ben obsessed met food, dus dit vond ik wel leuk. Als lunchen namen mam en ik een pompoensoep die echt goddelijk was!

geluk 683

geluk 689

Nadat we het wel gezien hadden in Strijp-S, gingen we nog even naar het centrum. Hier gingen we even de Sissy-Boy binnen. Wat een fijne winkel! Jammer dat het alleen zo duur is. Oh, de cactussen zijn wel erg leuk (cactus obsessed enzo).

Ben jij weleens in Strijp-S geweest?

Liefs,

Daphne

Een gedachte over “Dagje Strijp-S

Geef een reactie

