Fashion in the 90’s

PicMonkey Collage.jpg3

Een paar dagen geleden kwam het artikel over 70’s fashion. Ik liet een aantal trend zien uit de jaren 70, die nu weer volop gedragen worden en die dus weer helemaal hot zijn. Ik besloot hetzelfde te doen voor de fashion die in de 90’s werd gedragen. OMG, ik ben nu helemaal vrolijk door de fantastische fashiontrends uit de 90’s. Ik denk dat de 90’s tot nu toe mijn favoriet zijn, qua fashion. So, let’s get started.

Dus ik ga weer een aantal trend uit de 90’s op een rijtje zetten voor jullie! Bereid je voor op heel wat fashion goodness! Serieus, een half uur geleden had ik alleen maar gehoord van de naam Kate Moss. Wow, ik wist niet dat een model zo populair en hip kan zijn. Ik ben helemaal gevasineerd door de mode die zij droeg. Ook Drew Barrymore vind ik een heel erg tof stijlicoon! I love her style!

Nou, hier komen de trends.

3d5aacee143e4920d9db529041dc2930

Wit T-shirt onder jurk

Ik zag deze voor het eerst in een youtubefilmpje een paar weken geleden voorbij komen. Mijn eerste reactie was: whut?! Maar nu ik hem vaker voorbij heb zien komen, vind ik de trend steeds toffer. Ik denk ik als ik over een paar dagen ga shoppen opzoek naar zo’n spaghetti-bandjes jurkje!

Croptops

Vooral in gestreepte vorm zag je ze erg veel in de jaren 90. Croptops zijn tegenwoordig ook helemaal hip. Dus dit is een prima manier om de 90’s in een hele casual look terug te laten komen.

PicMonkey Collage

Baggy jeans

Wijd, wijder, wijdst. Ik heb zojuist foto’s op het internet gezien, waar mensen gewoon broeken droegen die zowat 3 keer de breedte van het lichaam zelf was. Ja, echt. Als ik de trend zelf zou dragen, zou ik voor een mom jeans of boyfriend jeans gaan.

Chokers

Chokers zijn kettinkjes die erg strak om de nek zitten. Meestal zijn het zwarte kettinkjes. Je hebt ze in alle soorten en maten. Ook écht iets uit de 90’s is een yingyang hangertje aan je choker! Ik zie ze de laatste tijd ook steeds meer voorbij komen.

Leren jasje

Dit is écht een tijdloze trend. Ook in de jaren 90 zag je de leren jas veel voorbij komen. Ik ben zelf ook al erg lang opzoek naar het perfecte leren jasje. Ik vind dat het elke outfit wel iets extra’s geeft. Iets wat onmisbaar is in elke garderobe.

2e6bcacb183189a0d1e091461897f859

Drew Barrystone

 Flannel

Oftewel de houthakkersblouse. Ik vind hem echt geweldig. Je kunt hem om knopen, met de knoopjes dicht dragen of als een soort onderjasje als je met laagjes werkt. De flannel is super veelzijdig.

Grunge

Grunge is iets wat écht uit de 90’s komt. Wacht, ik zal wel even de definitie van grunge opzoeken om het goed uit te kunnen leggen.

“Te gebruiken voor een muziek- en kledingstijl die aan het eind van de 20ste eeuw ontstond onder alternatieve hardrockbands in Seattle in de Amerikaanse staat Washington, en die in de jaren 90 van invloed was op nationale modetrends, meestal gebaseerd op het kostuum van stadsjongeren.”

Eigenlijk denk ik dat grunge een groot deel van de fashion in de jaren 90 omschrijft. Het is dus een soort gothic stijl, maar dan niet helemaal zwart. Gewoon een érg stoere stijl.

PicMonkey Collage.jpg 2

Bloemetjes

Lange bloemetjes, spaghetti-bandjes jurkjes met daaronder een wit shirt. 90’s, 90’s en nog eens 90’s. Dus als jij een jurkje met allemaal bloemetjes in je kast hebt hangen is het altijd goed (en helemaal jaren 90’s). Vooral daisies waren helemaal hip.

Overalls

En dan vooral van die spijker overalls. Ik vind ze zelf écht super stoer! Met een leuke trui en sneakers eronder.

Dr. Martens

Ik denk dat we het er wel allemaal over eens zijn dat dr. Martens écht een trend zijn uit de 90’s. Dr. Martens’ schreeuwen grunge, wat je erg veel zag in de 90’s, zoals ik net al vertelde.

PicMonkey Collage.jpg4

Schoolgirl plaid

Oftewel een rokje met schotse print. Het is een combinatie van casual, stoer en stijlvol. Ik vind het een erg leuke trend! Misschien dat ik er zelf ook eentje ga halen. Ik weet dat ze bij American Apparel écht hele leuke hebben.

Brick-brown lipstick

Ik zag deze kleur erg vaak voorbij komen. I’m in love (met een kleur, ja). Wauw, ik vind deze kleur echt heel erg mooi staan. Ik weet niet de precieze vertaling, maar ik denk dat je het wel als.. gebroken bruin (?) kunt vertalen. Vooral in het matt lijkt hij me erg mooi.

176500330df9c36b55635c66fdcb81fd

Wat vind jij van de 90’s fashion? Wat is jouw favoriete trend uit de 90’s?

Liefs,

Daphne

2 gedachtes over “Fashion in the 90’s

Geef een reactie

