Waarom ik zin heb in de koudere periodes.

27dec14 010

De herfst en de winter. Mijn favoriete seizoenen. Maar waarom eigenlijk?

fooddiary 113

1. Sneeuw. Ja, we maken direct even een tijdsprong. Ik denk dat sneeuw het gene is waar ik me het meest op verheug. Het gevoel dat als je wakker word, dat er een pak sneeuw buiten ligt. Het is niet altijd zo leuk, als je bijvoorbeeld naar school moet fietsen, maar ja hihi.

pompoen

2. Laagjes kleding. I love kleding. Elke ochtend is het weer een feest als ik mijn outfit aantrek en mezelf klaar maak om naar school te gaan. In de zomer droegen we meestal alleen maar een topje met een broekje en slippers of sandaaltjes. Als het koud is, is dat heel anders. We kunnen truien aan, lange broeken, blouse onder een trui, beanies, leuke laarsjes of sneakers. Dus het zijn niet alleen de laagjes waar ik blij van wordt. Maar gewoon alle fashion tijdens de koudere periodes.

3. De sfeer. De blaadjes die vallen. Het feit dat het eerder donker word. Ik weet niet. Ik word er gewoon blij van. Het is niet meer zo heet als in de zomer. Als je ’s ochtends gaat rennen is het nog een beetje frisjes… Of dat het weer tijd is om de winterjas aan te doen. Alles samen in de koudere periodes geeft me een gelukkig gevoel.

large

Bron; Weheartit

4. Kerstmis. Haha, het is pas net herfst en ik heb al zin in kerst… Kerst is een tijd van gezelligheid, warmte en… vakantie! Vooral de kerstboom opzette is iets waar ik me elk jaar weer op verheug.

5. Het wordt vroeg donker. Aan de ene kant kun je zeggen dat dat juist een ding is wat niet fijn is aan de koudere periodes. Maar ik vind het wel een gezellige sfeer geven. Vroeg moeten de lampen, kaarsjes of  lichtjes van de kerstboom.

7 jan 019

6. Warme truien. Of te wel het is sweater weather!!!!! Ik heb er een stuk of tien in mijn kast liggen. Ik kan echt niet wachten om te weer aan te trekken. Ze zien er niet alleen super leuk uit. Ze zijn ook lekker warm! Ook is het tijdens kerst weer tijd voor de “slechte” kersttruien…

7. Lichtjes. Ik heb ze laatst al naar beneden gehaald om in mijn kamer te hangen (nu al, ja). Ze geven zo’n fijne sfeer.

large (23)

Bron weheartit

8. Leuke plaatjes op weheartit. Ik ben zelf echt helemaal fan van weheartit. Er staan zo veel leuke en inspirerende plaatjes op. Vooral tijdens de herfst en winter. Zeker een aanrader als je je verveelt.

9. Donkere lipstick. Ik ben de laatste tijd helemaal into lipstick. Vooral de donkere vind ik erg mooi. In de zomer vind ik dat je geen donkere moet dragen. De winter is daar de perfecte tijd voor.

fooddiary 115

10. De appels zijn weer rijp. En wat betekent dat? Zelf appelmoes maken! Ik schreef hier ook een keer een artikel over.

11. Warme chocolademelk. Vooral de versie van Rens Kroes of een recept wat ik vorig jaar ontdekte, vind ik echt fantastisch. Het geeft me een warm gevoel.

love myself 083

Heb jij zin in de koudere periodes? Zo ja, waarom?

Liefs,

Daphne

2 gedachtes over “Waarom ik zin heb in de koudere periodes.

Geef een reactie

