Fooddiary 20, 21, 22 Augustus

fooddiary 087

Vandaag heb ik een foto-diary voor jullie van de afgelopen 3 dagen. Ik heb nog even vakantie dus ik heb alle tijd om uit te proberen met verschillend eten. Ook deed ik Pilates, gingen we naar Eindhoven, maakte ik voor het eerst gebakken zoete aardappel, maakte ik tig keer een groene smoothie en ging ik voor een morning run. Hope you enjoy! ❤

20 augustus

fooddiary 003

Ik begin de dag met een glas met lauwwarm citroenwater.

fooddiary 004

Als ontbijt maakte ik havermout en kookte ik een eitje voor na het sporten.

fooddiary 005

fooddiary 006

Ik deed die ochtend Pilates met een filmpje van Blogilates. Ik besloot gewoon lekker buiten op een oude slaapzak te sporten.

fooddiary 010

Het was echt super lekker weer!

fooddiary 014

Nadat ik me had gedoucht dronk ik een groene thee. Daarna ging ik naar het werk van pap en mam. Daar deed ik wat klusjes.

fooddiary 021

Rond 12 uur ging ik weer terug naar huis.

fooddiary 025

Ik bakte een zoete aardappel in de oven.

fooddiary 027

Ook maakte ik een groene smoohtie. Het recept staat op de site. Als je graag wilt weten hoe je die maakt, klik dan hier.

fooddiary 033

Omdat 1 aardappel niet genoeg is, at ik nog 2 wraps en een gekookt eitje.

fooddiary 037

Yes, de zoete aardappel is ready. Ah, dit was echt zo lekker.

fooddiary 039

Middagsnack: cherrytomaatjes met een glas water.

fooddiary 040

Ik maakte het avondeten.

fooddiary 043

fooddiary 045

Als toetje sneed pap een watermeloen in stukjes.

fooddiary 046

’s Avonds besloot ik nog om granola te maken. Ook het recept van de granola staat op mijn blog

21 augustus

fooddiary 048

Zoals elke ochtend startte ik mijn dag met een glas citroenwater. Tip: drink dit met een rietje, dat zorgt ervoor dat het citroenwater je tanden minder aantast.

fooddiary 049

Daarna ging ik een kwartiertje aan de slag met een springtouw. Wist je dat touwtje springen heel erg goed voor je is?

fooddiary 050

Mijn ontbijtje. Sojayoghurt met kiwi, granola en chiazaadjes. Daarbij dronk ik een groene smoothie.

fooddiary 051

Als tussendoortje dronk ik nog een glas met groene smoothie.

fooddiary 057

Haha, als lunch at ik wederom gebakken zoete aardappel (komt nog wel een recept van op mijn blog). Daarbij at ik nog 2 rijstwafels met avocado en dronk een glas water.

fooddiary 058

Voordat we naar Eindhoven gingen die middag nam ik 3 wortels. Ik moest zelf nog wat schoolspullen hebben, dus die haalden we in de stad.

fooddiary 133

We besloten uit eten te gaan. We aten bij een Italiaan die helemaal niet lekker was… Jammer genoeg. Ik had een pasta met aubergine en wat andere groente.

fooddiary 135

Terwijl we terug liepen naar de auto haalden we nog een verse sinaasappelsap bij de La Place.

fooddiary 122

Altijd als we naar Eindhoven reden kwamen we langs een Ekoplaza. Ik wilde echt super graag naar de winkel toe. Ik heb gewoon een dingetje met zo’n biologische winkels. Daar word ik gewoon helemaal gelukkig van.

fooddiary 123

Op het reclamebord buiten de winkel zag ik dat ze een superfood-ijsje hadden met tarwegraspoeder, ananas en kokoswater!

fooddiary 126

Hij was erg lekker.

fooddiary 134

We stopten tussendoor bij een van de beste ijssalons in Nederland die in Grubbenvorst ligt. Ik nam een smoothie.

22 augustus

fooddiary 060

Ja, weer citroenwater.

Het leek me wel leuk te laten zien wat we de dag van te voren bij de Ekoplaza hadden geshopt.

fooddiary 061

fooddiary 062

Mijn broertje zocht ook verschillende dingen uit. Zoals deze drinkyoghurt.

fooddiary 063

En deze organische cola.

fooddiary 064

En als laatste deze vlierbessen limonade.

fooddiary 065

We kochten wat kiwi’s en een sinaasappel voor het ontbijt.

fooddiary 066

fooddiary 067

fooddiary 068

Kokoschips heb ik een aantal keer voorbij zien komen bij foodblogs en ik was gewoon weer erg benieuwd hoe het zou smaken. En ja, het is echt erg lekker…

fooddiary 069

2 pakken sojamelk.

fooddiary 070

fooddiary 071

Zelfrijzend bakmeel.

fooddiary 072

In het boek van Rens Kroes zag ik het al een aantal keer in de ingrediëntenlijst staan; kokosnoot suiker. En ja, dan wil ik het natuurlijk proberen.

fooddiary 073

Oh, dit zocht mijn broertje ook nog uit. Een biologische lolly haha.

fooddiary 074

Als laatste iets heel simpel en oninteressants. Basmatirijst.

fooddiary 076

Ik perste verse sinaasappelsap.

fooddiary 079

Mam en ik besloten een stukje te gaan rennen. Ah, daar kan ik ook echt van genieten. Morning runs are the best.

fooddiary 088

Als ontbijt maakte ik een smoothiebowl en dronk ik een groene thee. Er komt nog een recept-artikel over de smoothiebowl online.

Na het ontbijt gingen mam en ik boodschappen doen. Daar zijn we meestal heel de zaterdagmiddag aan kwijt. Zo ook weer deze keer.

fooddiary 089

Als lunch at ik een sushibowl en nam daar een glas water bij. Ook het recept van de sushibowl komt nog een keertje online op de site.

fooddiary 090

Als middagsnack bosbessen die we die ochtend bij een bosbessenkwekerij in de buurt kochten.

fooddiary 091

’s Middags gingen mam en ik de tuin in om rotte appels op te ruimen, de goede appels mee te nemen en pruimen te plukken.

fooddiary 092

Rond 16:30u had ik zin om dingetjes klaar te gaan maken voor het eten en te gaan koken. Ik maakte de rode linzensoep van degroenemeisjes, hummus, pesto en de quinoasalade uit het boek van Rens Kroes.

fooddiary 098

Pap zette de barbecue aan om wat vlees te bakken. Ik ging voor de vegetarische hamburger van De Vegetarische Slager.

fooddiary 101

Na het avondeten maakte ik van de pruimen en bosbessen een pruimen-bossenbessencompote. Heel simpel. Alles in de pan met een klein laagje water, een kaneelstokje en wat vanillemerg.

fooddiary 107

Oh, dit hadden we trouwens ook nog bij de ecoplaza gekocht. Biologische fruit waterijsjes. Ik nam het citroen ijsje.

fooddiary 112

Omdat het zo’n warme dag was geweest besloten we ’s avonds lekker in onze bank buiten in de tuin te zitten. Mijn broertje maakte een vuurtje en ik deed de kaarsjes aan. Terwijl we allemaal naar het vuur keken at ik mijn toetje; sojayoghurt, pruimencompote, granola en kokoschips.

fooddiary 115

Zo, dit was zo ongeveer wat ik de afgelopen 3 dagen heb gedaan en heb gegeten. Deze week staat er voor mij niet heel veel op de planning. Zo ga ik logeren met een vriendinnetje, heb ik familiedag en gaan we barbecueën met de klas van vorig jaar. Oh, als dit artikel online staat is dit waarschijnlijk al allemaal geweest. Dan moet ik alweer naar school toe…

Wat zijn jullie plannen voor de komende week?

Liefs,

Daphne

Geef een reactie

