Diary • San Francisco

camera boudewijn amerika 2015 241

Een paar daagjes geleden heb ik het artikel van mijn trip naar Chicago op mijn site gezet. Dus vandaag is het tijd voor de dairy van mijn trip naar San Francisco!

We hebben 2 nachtjes overnacht in San Fran. We besloten de eerste dag een Hop on Hop off bus te nemen. Dit is een bus die langs alle highlights gaat in San Francisco. Je kunt uitstappen wanneer je maar wilt en weer opstappen wanneer je wilt. Dit was erg handig, want zo hoef je geen taxi te nemen of jezelf helemaal kapot te lopen naar een plek die je wilt bezichtigen. We kregen wat korting van de chauffeur, dus daar hadden we mazzel mee hihi.

Het was écht koud in San Francisco. Ik dacht ff fabulous te zijn met mijn korte broekje en hempje…. Gelukkig had ik een vest bij, die ik geen één keer heb losgelaten. Dus als je naar San Francisco gaat, check even het weer, want het is heel anders dan de rest van California.

2

We stapten op de Hop on Hop off bus toen hij op weg was naar de Golden Gate Bridge, dus dit was onze eerste stop.

Raar om zoiets (een bezienswaardigheid) te zien in het echt, terwijl je het al zo vaak op foto’s hebt gezien. Dan voelt het gewoon alsof je er al een keertje bent geweest.

camera boudewijn amerika 2015 241

camera boudewijn amerika 2015 276

Daarna reden langs van alles en nog wat. Zo kwamen we langs een hippie straat, het hoogste gebouw van San Fran, een park, Lombard Street (zie foto) en Union Square.

Oh, en op deze foto kun je trouwens zien wat ik bedoel met  up and down in San Francisco. Het is écht super heuvelachtig in San Francisco. Best grappig om te zien.

camera boudewijn amerika 2015 283

We besloten uit te stappen bij Pier 39. De bekendste pier in San Francisco. Er zijn leuke winkeltjes, je hebt een mooi uitzicht op de gevangenis Alcatraz en ik denk wel het leukste; je kunt zeehonden zien. Echt grappig om te denken dat die beestjes hier gewoon elke dag weer naartoe komen. Waarom pier 39? zou je dan denken. Ik zou het niet weten…

camera boudewijn amerika 2015 292

Een hele spontane beslissing. Maar we besloten een hamburger te eten om 3 uur ’s middags… We vonden écht een héél leuk restaurantje waar ze hele lekkere hamburgers hadden. Ik had de sojaburger die erg lekker was. Ook bestelde ik ……….. ZOETE AARDAPPELFRIETJES (niet op de foto hier). Écht serieus… my life is complete. Ze waren niet zo lekker als de zoete aardappelfrietjes in de oven, maar ze waren wel erg lekker. Leuk om een keer geprobeerd te hebben.

Maar als je dus opzoek bent naar een leuke en lekkere hamburgertent in Amerika, kan ik je zeker Johnny Rockets aanraden. We hebben in Las Vegas en Los Angeles ook nog een Johnny Rockets gezien.

camera boudewijn amerika 2015 321

Zelf was ik (al) een beetje klaar met de panecakes, waffles enzovoort (en de rest ook wel een beetje). Dus we besloten yoghurt, fruit en havermout te kopen bij de Whole foods market aan de overkant van de straat. Lekker!!

WHOLE FOODS MARKET IS FOODWALHALLA ALS JE VAN GEZOND, BIOLOGISCH EN LEKKER ETEN HOUD. Wel een beetje duur. Maar het is alleen al leuk om daar rond te snuffelen.

camera boudewijn amerika 2015 388

De laatste (oftewel volgende) dag besloten we weer naar Pier 39 te gaan om naar een oorlogsschip te gaan. Hier had je mooi uitzicht op Alcatraz en de skyline van San Francisco. Ik was zelf niet zo geinteresseerd in het oorlogsgedoe, maar van het uitzicht werd ik wel blij 😉 . Win win situatie.

Die avond aten we alweer bij Johnny Rockets.

1

Uitzicht

De volgende dag besloten we over Lombard Street te rijden (zigzag straatje) (mooi uitzicht!) (zie foto hieronder) en naar de heuvel te rijden waar de Coit Tower staat. Ook daar vanaf had je een mooi uitzicht.

camera boudewijn amerika 2015 419

Dat was het weer in San Francisco. Na het bezoek aan de Coit Tower reden we richting Yosemite, daarna Death Valley en vervolgens Las Vegas. Waar ons weer heel wat avonturen stonden te wachten!

2 gedachtes over “Diary • San Francisco

Geef een reactie

