Super simpele vegan pesto

Hallo!

Vandaag weer een recept voor jullie! Het is eventjes geleden dat ik voor het laatst een receptartikel plaatste. Maar hier is er weer één. Ik heb nou lekker chill vakantie thuis en kan doen wat ik wil (versta hieronder koken en bakken etc.).

Ik ben dol op pesto en vooral als het zelfgemaakte is. Het is echt zo simpel, dat ik het bijna niet met jullie wilde delen. De pesto is lekker op een toastje, in de spaghetti of een ander creatief idee om de pesto te gebruiken.

6

Wat heb je nodig?

1

Ik doe het meestal op mijn gevoel, omdat de hoeveel basilicum niet altijd gelijk is. Als je dus niet precies onderstaande hoeveelheden gebruikt, kan het niks kwaad.

  • half tot 3/4 plantje basilicum
  • 2 el pijnboompitten
  • 2 – 3 el olijfolie
  • 1 – 2 teentjes knoflook
  • zout
  • blender

Let’s get started!

2

Doe alle ingrediënten in de blender en blend deze (niet te lang) tot het een gladde massa is geworden.

3

Ik besloot er nog wat rucola aan toe te voegen, omdat het iets te zout was. Je zou ook gewoon al de basilicum kunnen vervangen door rucola of spinazie bijvoorbeeld (Gek idee misschien, maar het is echt lekker! Just give it a try… ).

4

Uhm…. En dan is ie alweer klaar. Zo snel en makkelijk gaat dat. En het is meestal stukken beter voor je dan de pesto die je in de winkel koopt.

5

Hoe is jullie vakantie tot nu toe? Wat staat er op de planning voor volgende week?

Liefs,

Daphne

Geef een reactie

