Diary • Chicago

Hi iedereen!

Een tijdje geleden posten ik een artikel over dat ik thuis was gekomen na een 3 weken-durende roadtrip door het westen van Amerika. Ah, wat heb ik het naar mijn zin gehad. Ik kwam op het idee om voor elke stad/plek die we hebben bezocht een aparte dairy-artikel te maken.

Dus vandaag het artikel over ons verblijf in Chicago!! Hope you enjoy. X

telefoon mamma amerika 2015 042

Onze reis begon in Chicago. Een stad met grote gebouwen die mij een beetje aan New York deed denken. Door de stad liep een rivier wat een erg leuk effect gaf aan de sfeer die er hing.

We kwamen rond 16:00u aan in het hotel en besloten daarna nog wat te lopen en daarna wat te gaan eten.

camera boudewijn amerika 2015 090

Je hebt ze vast en zeker weleens voorbij zien komen in een film of serie. Écht overal zie deze zilveren treinen rijden. Ik vind het een soort kenmerk van de stad.

camera boudewijn amerika 2015 106

’s Avonds aten we bij een best wel apart iets. Het was een soort van gemeenschapsrestaurant waar de lokale bewoner ook naar toe gaat (ik zag tenminste geen toeristen). Je kon er de standaard dingen kopen voor een lage prijs. We hadden eerst onze twijfels of we er wel naartoe moesten gaan. Maar eigenlijk was het best wel lekker ;). Ik nam een caesar salad (die ik écht te veel heb gegeten deze vakantie hihi).

camera boudewijn amerika 2015 143

Daarna namen we een taxi naar het Millenniumpark.

camera boudewijn amerika 2015 044

De volgende ochtend was het een beetje moeilijk om een tentje te vinden waar we breakfast konden eten. Maar uiteindelijk vonden we toevallig een hele leuke plaats; genaamd Panera Bread. Het woordje “Bread” sprak me op het begin niet zo aan. Maar je kunt hier zeker niet alleen brood (oftewel bagels) halen. Ik nam een groene smoothie en yoghurt met aardbeien en granola. Echt een aanrader als je van gezond en lekker eten houd. Ik dacht ook eerst dat er maar één Panera Bread was, maar er bleken er tientallen zaken te zijn in Amerika (yes).

camera boudewijn amerika 2015 177

We besloten naar de Willis Tower te gaan om hier een mooi uitzicht te krijgen van Chicago the Windy City. Even een spontane foto tussendoor (terwijl ik op de Willis Tower sta) 😉 .

telefoon mamma amerika 2015 029

Daarna besloten we om nog wat te lopen door de stad. We besloten op de pier van Chicago pauze te houden. Bij Trader Joe’s (soort biologische winkel) kochten we van alles en nog wat om op onze pauzeplek op te eten.

Oké. Ik ben echt verslaafd aan sweet potatie. Guys, the addiction is real. Op sommige YT filmpjes over ‘healthy snacks’ etc. zag ik dat ze in Amerika gewoon SWEET POTATOE CHIPS hadden! Whut?!

Die dag, op de pier van Chicago, probeerde ik voor het eerst deze chips. Ah, hij is niet alleen lekkerder, maar ook gezonder dan normale chips…. Aanrader.

telefoon mamma amerika 2015 042

De volgende ochtend was het weer tijd om verder te gaan. We vertrokken naar het plaatsje Grand Haven aan het Michigan Lake in de staat Michigan (LOL). We gingen daar naartoe om een kwekerij te bekijken. Niet mijn favoriete bezigheid. Maar dat maakte helemaal niets meer uit door de leuke B&B waar we in verbleven.

De lekkere bedden, het mooie uitzicht, het goddelijke ontbijt, het gezellige stadje, de prachtige zonsondergang en het lekkere meer waar we in hadden gezwommen.

pappa amerika telefoon 006

Zonsondergang terwijl we bij het meer stonden

pappa amerika telefoon 018

Vers klaargemaakt ontbijtje

camera boudewijn amerika 2015 204

Het uitzicht terwijl we ontbeten

telefoon mamma amerika 2015 063

Oh, hier nog een fotootje van het ontbijt van de ochtend ervoor. Een écht typisch amerikaans ontbijt! Buttermilk panecakes, wafels, een beetje bacon en een bagel. (Ga naar Amerika als je een bagelfreak bent!)

telefoon mamma amerika 2015 138

Na 1 nachtje was het weer tijd om terug te rijden naar Chicago en daar het vliegtuig te pakken naar San Francisco.

Dus…. de journey wordt vervolgd!

Geef een reactie

