Daphne’s Groene Smoothie

Hi!

Om even in de stemming te blijven van een van mijn laatste posts: Review van het Groene Smoothie Boek, heb ik vandaag voor jullie een recept van een groene smoothie die ik zelf heb gedacht. Ik vind hem zelf erg lekker en trust me, door de ingrediënten lijkt dat misschien niet, maar het is echt lekker.

gs9

Ik heb dit recept vrijwel zelf verzonnen en hij was lekkerder dan ik dacht toen ik hem de eerste keer maakte, dus hij leek me het wel waardig om met jullie te delen.

Wat heb je nodig? (dit recept is genoeg voor 3 grote glazen)

gs1

– 2/3 grote handjes spinazie

– 1 banaan

– 150 mL wortelsap (ja, wortelsap)

– ongeveer 500 mL sinaasappelsap

– wat gember (ik gebruik een stukje van ongeveer 3-5 cm)

– agave siroop (of honing)

– evt. havermout

Ik gebruik de banaan om het geheel iets creamier en zoeter te maken. De gember doe ik erin om de smaak iets sterker te maken en de smoothie iets frisser te laten smaken.

gs2

gs4

gs5

Schil de gember, pel de banaan en doe alles in de blender. Blend het dan zo’n 1-2 minuten. Ik vind het zelf fijn als de smoothie heel glad van structuur is en ik een soort sapje als smoothie heb.

gs6

Ik heb 2 versies gemaakt. Aan de één heb ik geen havermout toegevoegd en aan de ander wel. De één met de havermout at ik de volgende ochtend als ontbijt (stay tuned voor een nieuwe fooddairy). Dit maakt de smoothie erg vullend, wat ik erg belangrijk vind aan een ontbijt. Ik stopte hem met een beetje vershoudfolie over de bovenkant in de koelkast.

Ik heb zelf niet altijd de tijd om mijn smoothie die ochtend nog klaar te gaan maken, dus is dit een erg fijn alternatief voor mij.

gs8

Dit was mijn smoothie recept. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en je het (natuurlijk) ook een keer gaat maken! 😉

gs10

Maken jullie weleens (groene) smoothies? Zo ja? Welke maak je vaak?

Liefs,

Daphne

Geef een reactie

