Fooddiary 1 & 2 mei

Hé! Vandaag heb ik een fooddairy voor jullie van vrijdag 1 mei en zaterdag 2 mei. Ik had lekker vakantie (wat ik nu niet meer heb 😦 ). Het waren dagen dat ik lekker thuis was en niet veel heb gedaan. Ik moet wel zeggen dat we die week erg veel hebben opgeruimd, want mijn moeder heeft het boek van Marie Kondo (aanrader!) gekocht en we zijn dus nu lekker bezig met alles uit te mesten en uit te zoeken. Maar without further do, laten we beginnen met de fooddairy. 😉

1 mei

q8

Ontbijt; 3 rijstwafels met avocado en cherrytomaatjes, daarbij nog 1 hele tomaat in stukjes. Ik dronk groene thee met een schijfje citroen en wat honing.

q9

q15

Ik bakte het bananenbrood uit het kookboek van de Voedselzandloper.

q11

We gingen naar het dorp om boodschappen te doen en bij de groenteboer kon ik tomaatjes proeven. En ja, dat hoef je me niet een tweede keer te vragen. Daphne + Tomaten = altijd goed

q14

Lunch met de overgebleven wrap van die vorige avond en een salade met rucola, avocado en tomaat. Daarbij weer groene thee.

q13

Daarna nog een paar speculaasjes. In deze speculaasjes zitten allemaal natuurlijke ingrediënten. Ze smaken wel een beetje ander dan de originelen, maar ik vind ze zeker niet minder lekker. (zelfs iets lekkerder)

q12

Nog een bakje aardbeien erbij.

q16

q18

q17

Ik maakte de rode linzensoep van de groene meisjes, die iets te dik was. Maar ik kon hem prima gebruiken als saus bij de rijst, jum. Ik at een tomaat tussendoor het koken.

q22

q21

q20

q23

Mijn broertje wilde nog het ‘Prei met een Ei erbij’ mengsel maken, dus hier at ik ook nog wat van.

q19

Ik maakte pitabroodjes met wat olijfolie en zout en peper. Die ik eerst in stukken had gesneden en toen in de oven deed zodat ze knapperig werden.

q24

Na het eten dronk ik nog een flesje water.

q2

En ik eindigde mijn dag met een toetje; sojayoghurt met een sinaasappel en granola.

q26

q25

q27

2 mei

q6

q7

Ontbijt met sojayoghurt, granola, rabarber compote, geraspte appel. De rabarber compote had ik die ochtend vers gemaakt.

q4

Ik dronk nog een vers geperste sinaasappelsap en een groene thee met alwéér een schijfje citroen en wat honing. (het is gewoon zo lekker)

q5

q3

q10

Tussendoor dronk ik nog een flesje water.

Als lunch at ik een ei met spinazie met wat cherrytomaatjes erbij.

q28

q29

Als snack die middag at ik een stukje van mijn raw brownie (recept staat op de blog) en tussendoor (te) veel tomaatjes.

q1

q30

Ik realiseer me dat ik in deze fooddairy erg veel tomaten heb gegeten zeg.

Als avondeten aten we nachochips uit de oven (oh, dit is echt een van mijn grootste guilty pleasures omg)

q31

q33

Please give me more.

q32

Zo, dit was de dairy weer voor deze keer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik vind fooddairy’s zelf een van de leukste artikelen om te schrijven hihi.

Hoe was jullie dag?

Liefs, Daphne

Geef een reactie

