Bezoekje aan een tuincentrum

Hi!

Het stond al lang op de todo-list van mam en mij. En vrijdag was het zo ver. Ik had vakantie en we besloten lekker samen naar een tuincentrum te gaan. Ik heb wat leuke dingetjes gekocht die ik wel leuk vind om met jullie te delen.

40

Laatst is onze tuin om gespit (een deel), omdat die opnieuw wordt aangelegd. We hadden altijd een méga fruittuin en groentetuin. Het was mijn favoriete plaats om te zijn in de tuin. En ik realiseer me nu dat ik het eigenlijk best wel erg mis… Mijn moeder heeft laatst weer een bramenplant gekocht die we snel een keer gaan planten. Maar ja, dat is nog niet genoeg. Ik kocht wat aardbeien en kruiden bij het tuincentrum die ook nog een heel leuk in de tuin staan.

10

Mijn ouders zijn echte planten/tuin/natuurliefhebbers (ze hebben een eigen plantenkwekerij) en we hebben dan ook héél veel potten. Die kon ik lekker vullen met al de plantjes die we hadden gekocht. Ah, ik vind de plantjes bij het bankje er echt heel leuk uit zien.

39

Maar voordat ik al mijn aankoopjes stuk voor stuk laat zien nog wat fotootjes van wat er vooraf ging aan de mooie opstelling die er nu is.

45

42

Passen en meten.

41

43

The result :p

11

Ik kocht 3 citroenmelisse plantjes, 1 muntplantje en 1 oregano-plantje. (I love kruiden)

14

Het rechter plantje is van mijn ouders kwekerij.

15

We kochten 3 kleine aardbeiplantjes die we in een grote pot plantten. Ben benieuwd of ik er lekkere aardbeien van af kan halen ;).

12

46

16

Ook hing ik een aardbeienplant op. Ziet er echt mega cute uit.

13

De grote plant is een tomatenplant. Ik ben zelf echt helemaal gek van tomaten. In een caprese-tomatensalade, de guacamole en als snack.

En nu verder naar de cactussen (!). Ik ben echt helemaal gek van die schattige plantjes. Maar ik heb ze zelf nog nooit in mijn kamer gehad. Je ziet ze altijd op die tumblr interieur foto’s. Bij het tuincentrum hebben ze echt méga veel soorten en maten. Als je op zoek bent naar cactussen, moet je zeker even bij het dichtstbijzijnde tuincentrum naar binnen rennen.

28

29

30

31

32

Lekker veel groen in dit artikel zeg. Daar houd ik van.

44

Ga jij weleens naar een tuincentrum? Heb jij fruit in je tuin?

Nog een fijne dag gewenst hihi.

Liefs, Daphne

Geef een reactie

