Prei met een Ei erbij (Snel en Budgetproof)

Hallo!

Hoe gaat ie met jullie? Met mij gaat alles oké. Ik heb het op het moment niet heel druk op school, want we hebben een paar weken geleden een proefwerkweek gehad.
En nu verder met the real shit going on 😉 . Ik deel vandaag met jullie een recept voor een preimix met een gebakken eitje. Dit is een van mijn favoriete makkelijke avondeten recepten. I hope you guys enjoy.

20

Wat heb je nodig? (voor 3-4 personen)

9

– 2 x prei

– 2 bakjes champignons (bij elkaar was dit zo’n 400 gram)

– bakje crème fraîche

– 2 eieren per persoon

– evt wat bieslook voor over het ei

10

11

Snijd de prei in dunne ringen en bak deze daarna in de pan totdat ze zacht zijn. Dan mogen de champignons erbij.

12

13

Als ook de champignons zacht zijn kun je hierbij wat zout en peper op smaak toevoegen. Daarna gaat het hele bakje met crème fraîche er ook doorheen. En dan is je preimix klaar.

14

15

Dan is het tijd om het eitje te maken.

16

Doe de 2 eieren in een glaasje en kluts deze met een vork. Bak het eitje dan in de pan en doe hier wat verse bieslook, zout en peper op.

17

En dan serveren maar.

18

Ik leg het eitje onder op en verspreid daar de mix overheen.

19

Ik at het met wat pastinaak frietjes (zie vorige artikel) en een vegetarische hamburger van de vegetarische slager. Eet smakelijk!

Het was super lekker weer buiten. Ahhh wat ben ik weer blij dat het zonnetje er weer is. Geniet er allemaal van!

Hoe was jullie dag?

Liefs,

Daphne

2 gedachtes over “Prei met een Ei erbij (Snel en Budgetproof)

  1. Hmm, lekker zeg, goed idee dit, het ziet er delish uit! Lekker ook met die creme fraiche door de groente, die maakt het net wat romiger allemaal. Dit ga ik zeker eens uitproberen! 🙂

    Like

Geef een reactie

