To go – Smoothie

Hallo,

Iedereen is weleens tijdens een maaltijd ergens anders, al is het nou school, werk of een afspraak, het maakt niet uit. Ik vind het moeilijk om een beetje te variëren qua schoollunch. Meestal zat er in mijn boterhamtrommel alleen een stuk brood met een saai beleg en wat komkommer of een koekje. Blegh, op een begeven moment kon ik het gewoon niet meer door mijn keel krijgen. Daar heb ik een oplossing op gevonden door een smoothie mee naar school te nemen. Het is erg makkelijk, gezond, mega lekker en géén één smoothie is het zelfde dan de ander (variatie dus).

300

Wat heb je nodig?

– een lege fles

– een smoothie

– optioneel (extra zekerheid) een plastic zak

301

Maak de smoothie en doe deze in een maatbeker (of iets waar een fijne schenk-stuk aan zit, om de smoothie makkelijk in het flesje te gieten). De ingrediënten van de smoothie die ik hier had gemaakt zijn; 1x sinaasappel, sinaasappelsap, wortelsap, handje bevroren bosvruchten en wat gember. Je kunt ook een heel recept improviseren natuurlijk, gewoon hoe jij het het lekkerste vind.

303

304

Omdat ik hem de avond van te voren maak (ik heb ’s ochtends niet veel tijd) doe ik hem in de koelkast. De volgende ochtend haal ik hem eruit en doe ik een plastic tas om het flesje heen om mijn schooltas te beschermen als het flesje gaat lekken (wat nog nooit is gebeurd).

305

appelmoes 048

appelmoes 050

And then you’re ready to go!

Wat is jullie favoriete lunch?

See you!

-XXX- Daphne

Geef een reactie

