Zelfgemaakte appelmoes

Hé,

De eerste dag school zat er alweer op! Ik maak voor jullie vandaag een zelfgemaakte appelmoes die wij thuis heel vaak maken, vooral erg lekker met bijv boerenkool en andere Hollandse gerechten, of gewoon bij wat erwtjes en aardappeltjes (zoals ik het gister at). Ik moet zeggen dat ik er zonder iets bij ook wel erg van kan smikkelen ;). Het is een simpel gerecht en het is ook erg snel klaar te maken.

Wat heb je nodig?

1

– 2 kg appels (ik gebruik Rode Goudrenet, deze zijn erg smeuïg, het is een echte appelmoes-appel)

– ongeveer 7 el agave siroop (ligt eraan hoe zoet je de appelmoes wilt hebben)

– 3 el kaneel (ook dit kun je zelf bepalen)

2

De soort appel die ik gebruik

3

Schil de appel en snijd hem in grove stukken. Doe deze stukken vervolgens in een pan.

4

Doe ongeveer 200 ml water in de pan (of de hoeveelheid de je nodig hebt om minimaal de hele bodem van je pan onder water te zetten – gewoon een klein laagje).

appelmoes 012

5

Zet je pan op middelhoog vuur. De appels hebben ongeveer 10 minuten nodig om ‘appelmoes’ te worden. Blijf wel bij de appels en roer ze een paar keer om.

6

Doe op het moment dat je appels zacht beginnen te worden de siroop/honing en kaneel bij de appels en meng het goed door.

7

Laat het nog even pruttelen en TADA..

appelmoes 026

Ik vind het fijn om het een beetje fijn te hebben, dus ik pureerde een deel van de appelmoes.

appelmoes 027

8

appelmoes 031

Jumjum, my fav! Het is zo simpel en MEGA lekker! Zelfgemaakt is ALTIJD lekkerder, i swear!

Hoe was jullie dag?

Liefs,

Daphne

6 gedachtes over “Zelfgemaakte appelmoes

Geef een reactie

