Basis recept pannenkoeken

Heej allemaal,

Ik vind het heel leuk om te bakken en koken, vooral als het nog eens lekker en gezond is. Dit basisrecept met deze hoeveelheden heb ik van mijn tante. Dit recept kan je met elke soort meel of melk maken. Maar ik heb mijn voorkeur toch op de ingrediënten die ik hier gebruik. Het is een super makkelijk recept en ja, pannenkoeken zijn altijd goed ;).

Wat heb je nodig?

p 1

– 250 ml (plantaardige) melk

– 125 gram (spelt)meel

– 1 ei

– snufje zout

– optioneel kaneel

– (kokos)olie om in te bakken

p 2

Mix alle ingrediënten door elkaar. Ik mix meestal eerst de natte en droge ingrediënten apart en dan voeg ik ze samen.

p 3

p 4

p5

Bak de pannenkoeken goudbruin, ik houd ze warm op een bord met daarover een stukje aluminiumfolie. Als beleg kun je eigenlijk vanalles gebruiken, zoet, hartig, het maakt niet uit. Ik houd zelf meer van zoet. Ik koos (zoals meestal) voor banaan, notenpasta, agave siroop en appelmoes :-P.

p6

Pannenkoek 1

p8

Pannenkoek 2

p7

Pannenkoek 3

p 9

Jumjum! Vandaag at ik dit als lunch, maar je zou het ook als ontbijt of avondeten kunnen eten. Ik kan het me ook wel voorstellen dat je denkt dat dit een aardige portie is voor een lunch (ik zit best wel vol na mijn lunch haha). Uit de hoeveelheden van dit recept haal je ongeveer 3 dikkere pannenkoeken en 4 als je ze iets dunner maakt.

Wat is jullie favoriete lunch?

XOXO Daphne

2 gedachtes over “Basis recept pannenkoeken

Geef een reactie

