Parijs 2014

Hallo iedereen,

Ik ben vorige week zaterdag tot dinsdag in Parijs geweest. Ik vond het een super mooie stad en daarom wil ik jullie graag laten zien wat wij in grote lijnen hebben gedaan die tijd. Ik vind reizen/op vakantie gaan echt fantastisch. Mijn ouders twijfelde nog even of we wel gingen, maar uiteindelijk zijn we toch gegaan en daar zijn we heel blij om ;).

Dag 1

dag 1

Ongeveer om 12.00u kwamen we aan in ons hotel genaamd: Hotel du Temps. We besloten er snel op uit te gaan en de metro te nemen naar Sacre Coeur. Hier heb je heel mooi uitzicht en ook binnen in de kerk is het erg mooi. Dichtbij de kerk wilde mamma nog een kijkje nemen op Montmartre (een soort kunstmarkt). ’s Avonds aten we bij het Hard Rock Café. Dit is een restaurant waar mijn vader vroeger al naar toe ging (het restaurant is wereldwijd te vinden). Het is erg lekker Amerikaans eten.

Dag 2

dag 2

’s Ochtends ontbeten we bij Le Pain Quotidien, een restaurant die we ontdekten in NY. Er is er ook één in Brussel, Amsterdam en .. Parijs dus :). Hierna gingen we met de metro naar de Eiffeltoren (die je natuurlijk gezien moet hebben als je naar Parijs gaat). We zijn niet naar boven geweest. Daarna besloten we Champs Élyséés te lopen (wat langer en vermoeiender was dan we dachten), we hebben hier uiteindelijk 2,5 uur over gedaan. Het eerste stuk van de straat bestond uit kerstkraampjes en in het tweede deel waren allemaal verschillende winkels te zien. Aan het einde namen we nog een kijkje bij de Arc de Triomphe. Al waren we al moe genoeg gingen we naar het Louvre om daar een kijkje te nemen. Toen we het Louvre uit liepen kwamen we bij een brug, ik wist eerst niet waarom het zo populair was (er hingen planken tegen de zijkant), daarna ontdekte mamma dat er aan de brug allemaal liefdesslotjes zaten (echt prachtig om te zien). Als avondeten aten we bij een soort volksrestaurant, met simpele budget, maar toch lekkere maaltijden. Het restaurant heet ‘Chaltier’.

Dag 3

dag 3 1

We ontbeten bij een Franse lunchroom waar we stokbrood, een croissant en jam kregen. Ik wilde graag naar Printemps (winkelcentrum), dus hier liepen we een rondje. In het gebouw kwam ik een Laduree tegen, dit is een winkeltje met hele populaire macarons. Een tip voor gratis mooi uitzicht is om naar de bovenste verdieping van Printemps te gaan en dan op het dak terras te kijken, echt prachtig. Hierna gingen we naar Notre Dame, net zoals Sacre Coeur weer een hele mooie kerk.

dag 3 2

Hierna gingen we naar Le Jardin du Luxembourg, een rustige plek vergeleken met de rest van de stad. Ook bezochten we daarna de beroemdste brug van Parijs. Op deze brug had je wederom heel mooi uitzicht, ook heel dichtbij Le Champs Élyséés. ’s Avonds aten we bij een echt Frans restaurant, jummie.

Dag 4

Op deze dag ontbeten we wederom bij Le Pain Quotidien en daarna namen we nog een kijkje op de Boulevard Haussmann, een van de bekendste boulevards van Parijs. Hier vind je onderandere La Galerie Lafayette en Printemps. Rond 12.00u vertrokken we weer richting Nederland.

Ik vond het een hele leuke trip, in een korte tijd heb ik een groot deel van Parijs gezien. Wij hebben voor 3 dagen een treinkaart gekocht, dit was erg fijn, want we hebben voornamelijk met de metro gerezen door Parijs.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en geniet van het winterse weer,